copycat

Läste precis världens bästa inlägg på Natacha Peyres blogg som jag tycker alla ni också borde läsa så här kommer det.. känner igen mig själv så sjukt i det.. men man lär sig så mycket av det förflutna :)



"Jag får många mail från tjejer som lever i dåliga förhållanden.
Jag tycker inte att någon kille är värld att vara olycklig för.
Spelar ingen roll hur hur kär man är, det går över med tiden.
Det finns så många killar som hjärntvättar sina tjejer och i princip "låser" in dom.
De är kontrollerande och sätter regler och ultimatum.
Jag tycker att man har rätt att göra precis vad man vill så länge man inte sårar sin partner.
Svartsjuka grundar sig oftast i dålig självkänsla. Det är personen som är svartsjuk som måste jobba på sin självkänsla.
Man måste sätta sina gränser, vad kan hända?
Om en kille tex säger jag vill inte att du går ut med dina vänner.
Då säger du att du kommer att göra det vare sig du vill eller inte, du kommer inte att missköta dig. men passar det inte så kan han dra.
Jag har varit med killar som inte tyckt om mitt jobb, mina kläder etc, men om de inte gillar det varför blev de då tillsammans med mig??
Det finns tusen tjejer som inte är som jag, om de valt mig så ska de älska mig som jag är.
Man ska aldrig försöka ändra en människa, det gör bara personen olycklig.
Jag är själv svartsjuk, men man måste intala sig att vill min kille vara otrogen så kommer han att vara det ändå.
Det är ingen ide att gå runt och må dåligt.
Livet är för kort för att slösa den på en människa som låser in en och gör en olycklig.
Det finns inget bättre än frihet att inte få en klump i magen för att man inte gjort som sin partner vill.
Så ska inte ett sunt förhållande vara.

Så alla ni tjejer och killar som har en sån partner, sätt gränser.
Gör som ni vill ändå. Vad kan hända?
Han säger nej du får inte och du säger jo det kommer jag att göra.
Han säger ok då är det slut, då säger du ok.
Han kommer inte att göra slut för en bagatell ändå och gör han det då är det hanns förlust.

Jag hoppas ni förstår hur kort livet är och att det är viktigt att njuta av varje sekund.

Puss på er/Nati"

Länk till hennes blogg har ni här --> Natacha Peyre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback