Pensel skötsel

Tänkte gå igenom lite snabbt om skötsel med sminkborstar för er som inte vet osv. ( inte för att jag är en expert )

1. Dom ska tvättas olika beroende på vilken typ av hår det är, är det inte äkta går det att tvätta dom med diskmedel tex. Är det äkta bör du använda schampoo, för inte hade väll du velat tvätta ditt hår i diskmedel? ;) Dock kör jag schampoo till alla mina borstar och penslar.

2. Lägg fram en handuk eller något som dom kan ligga och torka på sen när det är klart. Du ska INTE ställa dom upp och ner för då rinner vattnet ner i borsten vilket gör så limmet löses upp och då kan stråna falla av vilket inte är så kul. Så låt dom istället ligga ner och torka som jag visar på bilden.

3. Ta lite shampoo i handen och ta sen och cirkulera med borsten i handflatan. ( ser ut som jag fått en sats i handen haha )

Skölj sedan ut med ljummet vatten, tills vattnet slutar se färgat ut = ren borste/pensel



4. innan jag lägger dom ner brukar jag även cirkulera med dom över handuken, även om jag redan pressat ut vattnet ur dom så blir det ändå väldigt mycket kvar i. Ja så där ser det ut när det är klart iallafall. Hoppas någon uppskattade detta. Sen ett tips till, köp hellre en lite dyrare pensel med äkta hår. Dom kan hålla upp till 10år om man sköter om dom väl. Medan en oäkta får man köpa ny flera ggr per år. Puss på er sötnosar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback