Förlåta eller att inte förlåta?

Folk beter sig som svin runt omkring än och mot än själv, folk kan verkligen få än till att bryta ihop totalt, men ändå ska man själv komma där och ge dom en andra chans, för alla förtjänar ju en andra chans som man brukar säga, men gör dom verkligen det?

En person som verkligen har sårat dig, nu snackar jag inte om att fått en taskig kommentar bara, verkligen sårat så man mått skit, piss ja åt helvete helt enkelt. Någon som har sårat dig djupt med sin gärning vilket kan va många olika saker. Men ni fattar vinkeln i vad jag menar. varför ska man komma och säga att den personen får en andra chans bara för att den säger att den ångrar sig? varför ska man ta tillbaka en sån person som vän bara för att personen ångrar sig? när dom oftast beter sig illa igen..

Jag tycker att en person som betet sig illa och ångrar sig ska kämpa för att få tillbaka än som vän, det räcker inte med att man säger att man ångrar sig bara...

Varför jag skriver detta är för att jag har så svårt för att förlåta eller ge en person en andra chans som betet sig illa mot mig,, gör någon mig riktigt ledsen,, är det bara GO TO HELL,, vill aldrig mer veta av dig..vissa tycker då att jag är löjlig att jag borde ge dom en andra chans men ändå,, varför ska jag komma krypandes till den som sårade mig ? när den personen som betett sig illa inte kan säga något mer än förlåt eller att den ångrar sig..


Kommentarer
Postat av: jm

Sv; Hehe, du är söt! Allt bra idag? :D

2010-04-15 @ 18:13:59
URL: http://maluwie.blogg.se/
Postat av: Mika

Jag förstår precis vad du menar och jag tycker verkligen att man måste kämpa för att behålla vänskapen om man har svikit någon. Det har hänt mig enstaka gånger och jag har haft väldigt svårt för att förlåta.

2010-04-15 @ 23:28:38
URL: http://mikaheltenkelt.blogg.se/
Postat av: Kristina kittelsen

beror på vad den gjort

2010-04-16 @ 13:18:11
URL: http://myrevolver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback