Osexigt?

Sitter och käkar en sen middag, idag blev det potatissallad, med bröd och sallad med avokado :D gottigt

Och som vanligt när jag äter börjar jag tänka på saker,, så som hur osexigt faktiskt det är med feghet och folk som ger upp. Kvittar om det är man eller kvinna. Börjar med feghet, att inte kunna stå för saker man säger eller gör, eller säga saker som det är. Fast i för sig varför frågar man saker man redan vet svaret på ? jo man vill väll ha det bekräftat så man slipper tänka och lägga mer tid på det.

Sen att ge upp, alla har drömmar i livet, och dom flesta ger nog upp dom allt eftersom eller skaffar sig nya. Men att ha en stor dröm, jobba för den som fan och sen bara ge upp när man får lite motgång, är inte det lite osexigt, fast osexigt kanske är fel ord. Jag vet inte riktigt nog det rätta ordet. Det ända jag vet är att jag inte gillar något av dom.

Kan ta ett exempel, vet att det var en kille i idol som sa att hans dröm var att bli stjärna, vid intagningen gjorde han galant ifrån sig och juryn var impad, sen när det nära sig finalen gick det utför, han glömde bort texten och säger istället " jag klarar inte det här " stå och nynna och gör va fan du vill. Men att ge upp sådär,, ja då kan du fan gå hem och lägga dig.

Så istället för att ge upp drömmar jobba för dom och visst vissa dagar kanske man känner att det kvittar vad man än gör. Men ge upp ska man inte göra. Sen ska man stå för vad man tycker och tänker. Stå på er och var er själva

sha sha !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback