Tidig lördag

Sitter här och knaprar på mitt sista godis, sen blir det inga mer påsar på ett tag framöver. No candy and no ****
Har funnit ett nytt beronde och det är försvarets hudsalva, måste ta det på läpparna 24/7, inte nog med att dom blir mjuka får man fin glans.

Har suttit och spelat poker ikväll har kommit in i den skiten igen, men det är då fan inte lätt att spela med telias FITT bredband. Och jo man kan säga FITT om det för de suger såpass. Har ringt in och felanmält minst 3 ggr om dagen denna veckan, nu får jag till och med lyssna på massa spotify reklam i luren innan jag ens kan felanmäla eller så blir jag tvingad att svara på massa frågor i deras frågeankät.

Idag dissar jag:

Telia
Musslor
Vit tapet ( katten spydde något regnbågsfärgat över våran )
Nykterhet
Kassa raggnings repliker


Min fredag sysselsatte jag mig med att träna, powerwalkade en mil och sprang lite i skogen. Och för den som inte vet vad powerwalka är så tänker jag berätta nu att det är när man går i rask takt. Har man svårt att veta hur snabbt man ska gå så ska man ungefär gå så fort så det känns i mage och rumpa, då håller du en bra fart. Helst ska man ha ett gott sving i armarna, även om det ser åt helvete ut så förbränner du mer, och det är väll det du vill? att se bra ut när man tränar är bara töntigt.
Jag har inte tränat klart förens jag är svettig som ett djur och knappt kan stå, då vet man att man lever.

Sen efter det har jag faktiskt inte gjort något vettigt var ute med hunden också som tokvägra att skita idag igen, och jag frös typ ihjäl igen, min pappa tvinga mig att hoppa ur bilen och ta hunden hem. Och jag hade på mig finbyxor och ett linne å min sjal, kändes som det var minus grader ute. Trodde jag skulle dö.

Just nu har jag väldigt kort stubin vet inte varför, känner mig grinig, deppig lättirriterad, har det med hösten att göra ? man skulle kunna tro det är PMS men det är det inte heller..

Mamma hade gjort fisksoppa idag, jag tycker det är gott när hon inte har musslor i, men idag simma det runt ett dussin tusen typ i kok saken även kallat kastrull. Så jag åt inget på hela dagen, jo min mango smootie. Men sen när mamma kom hem och såg att jag inte hade ätit något av hennes soppa såg jag sorgen i hennes ögon, så tvingade i mig några skedar för att göra henne glad igen.

Jag är nog världens bästa dotter om jag får säga det själv, skriker aldrig på min mamma, och hjälper henne alltid med saker.  Och lyssnar på alla hennes samtal om allt konstigt som händer på konsum, blommor, konst, stickningar även om jag inte är intresserad. Men jag gör det för att vara snäll för jag vet att hon inte är intresserad av att lyssna på mitt snack om hår, smink och kläder heller.


Berättar om hur min lördag fortsätter senare, nu ska jag göra lite träningsövningar sen sova...sen upp och träna igen.. massa träna nu...

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback