Självförtronde

Vissa har väldigt bra självförtronde nästan för bra, medans andra inte har det alls. Sen finns det dom man tror har väldigt bra självförtronde bara för att dom ser bra ut, men egentligen kanske dom har väldigt dåligt självförtronde..

Men när folk ser någon med bra självförtronde ska dom göra allt för att trycka ner den, antagligen beror det av avundsjuka för att den personen har det dom inte har. Och att se en annan person vara väldigt lycklig när man själv inte är det gör än väldigt avundsjuk, men att trycka ner en person för att den har något man själv vill ha är aldrig rätt.

Är sjukt less på alla dessa brudar där ute som ska snacka så mycket skit om andra tjejer för hur dom ser ut typ " kolla va smal hon är vad äcklig hon är"  men inne i hjärnan tänker hon nog " shit skulle kunna dö för hennes kropp" men självfallet kan hon inte erkänna det. Bättre att få den personen som mår "bra" att må dåligt för det.

Avundsjuka leder väldigt ofta till falska rykten, trakasserier och ibland även mobbing. Jag har aldrig varit mobbad, men jag har blivitt trakasserier när jag gick i en klass jag absolut inte trivdes i. Kändes som man hade en hel klunga brudar på sig, och redan på den tiden mådde inte jag så bra. Men dom brudarna gjorde detta bara av en sak och det var avundsjuka antagligen för att deras killkompisar kollade mer på mig än dom och var lite smått intresserade av mig. Och att lärare tyckte bra om mig. För jag hade aldrig knappt pratat med dom där brudarna så jag hade ju inget gjort dom något precis. Men jag stod på mig för dom skulle fan inte få trycka ner mig hur mycket dom än försökte, vägrade att visa faktiskt hur dåligt jag mådde av det för sånna sviniga osäkra folk ska aldrig få "vinna".

Minns när man han redovisningar hur jag hatade det, hur jag inte kunde se någon i ögonen inte titta ut mot klassen bara ner i mina talkort och vänta tills allt var över. Man känner sig sjukt utlämnad när man står där framme, och det har suttit i och gjort så jag hatar att stå och redovisa det är de värsta jag vet även om jag fick en sjukt bra klass efter det så fyy vad jag hatar det ändå får ångest över det till och med.

Men man kommer ingenstans på skitsnack och trycka ner andra männsikor, det gör än bara hatad och bitter som person. Och andra som är med om sånt jag nyss nämde stå på er, dom är bara avundsjuka.



Kommentarer
Postat av: Regina

Du har så jäkla rätt och det är ALLTID skitsnackarna som gör bort sig och som får skiten i slutändan!

2009-10-22 @ 21:07:10
Postat av: janela

så sant! du hade varit inne på min sida på gratisbio så tänkte att jag måste kolla in din blogg också :)



hade bra

2009-10-23 @ 13:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback