Sminktips

Hade ju lovat sminktips så nu kommer dom. Men det är inte så enkelt det kräv en hel del oerfarenhet.


1.Jag börjar med grunden där har jag valt att använda en foundation som är 10 nyanser för mörk. För att få den där fina kontraseten vid halsen. Det gäller att få till sträcket. Så va noggranna med att ta på founddation man får inte snåla.

2. Jag har valt det mörkaste solpudret i butiken för att få en sommrig lyster i ansiktet. Målet man vill uppnå är ju att det ska se ut som man dragit skit i ansiktet.

3. Till ögona har jag valt en ögonskugga som heter ULTRA PINK. tihihi rosa är ju så sött. Så va inte rädda för att använda starka nyanser helst upp till ögonbrynet. jag har även tagit lite på underkanten av ögat.

4. Sen när det kommer till mascaran är det lite trixigt, det gäller att ta lager på lager. Jag brukar lägga mest tid på fransarna. Det gäller att få dom att gå ihop. målet man vill uppnå är ju att det ska se ut som man har två fransar. Dock lyckades inte jag denna gången.

5. Ögonbrynet, killar tycker det är sexigt med ett ögonbryn ett smalt streck längs med pannan. Så glöm inte var nogrann med att få dom att gå ihop.

6. Slutligen läpparna då, dom vill vi ha så vita som möjligt, det gör inget om man kommer utanför typ halva ansiktet det gör dom bara fylligare. Ingen kan motså dessa vita fylliga läppar.

Sen vill jag tipsa till detta att ha gärna ett väldigt urringat linne, och en bra push up bh. Och bh kanten ska gärna synas. Det ser riktigt sexigt ut med brösten vid hakan och en skymt av bhn. Det är looken alla kvinnor suktar efter.

Så detta är resultatet. I'm a sexy bitch

Glöm inte att klämma ihop brösten när någon tar kort. Dom ser större ut då ;)

Denna sminkningen rekomenderar jag till arbetsintervju, vardags, skolan, dejten och släktkalas.

Kommentarer
Postat av: Louise ^^

OMG AHHAHHAHAHH :D tack för tipsen :)(Y)

2009-11-22 @ 21:32:27
Postat av: annie

jag dör av skratt

2009-11-22 @ 21:43:31
URL: http://ssmuliz.blogg.se/
Postat av: jessica

Hahhha, shit du är fan bättre än mig!!! hhahhaha :D

2009-11-22 @ 22:44:30
URL: http://jezzpezz.blogg.se/
Postat av: Linnea

HAHAHHA OMG! fan va klockrent!!! xD

2009-11-23 @ 00:24:03
URL: http://nogg.se/marksell
Postat av: Bollen

Hahahaha! Skrattar så jag dör :P Det värsta av allt är att det klär dig så jääävla bra! :D Du ser dessutom 5 år yngre ut :D



(sorry att jag inte har någon blogg att länka till)



PuzZzZzziZZz

2009-11-23 @ 00:27:39
Postat av: Johnny H

Ja ska komma ihåg att klämma ihop brösten :D



Kan dock passa på att tillägga att mamn inte ska ha nån stickat tröjja på sig dåh...synns ingen skillnad =(

2009-11-23 @ 00:51:57
Postat av: Linda

hahah,ska försöka mig på de imorn te skolan;D (y)

2009-11-23 @ 20:50:36
Postat av: Regina

Hahah snyggt camilla, gillar vita läppar verkligen, man ser inte alls ut som en fisk xD

2009-11-23 @ 22:31:05
URL: http://queenofreflections.blogg.se/
Postat av: Regina

Hahah snyggt camilla, gillar vita läppar verkligen, man ser inte alls ut som en fisk xD

2009-11-23 @ 22:31:29
URL: http://queenofreflections.blogg.se/
Postat av: Lise

Hahaha xD så jäkla sött ;D verkligen klockrent ^^

2009-11-24 @ 11:10:20
URL: http://jagmedhunden.blogg.se/
Postat av: saaraa

Det värsta är att jag känner folk som ser värre ut än så när de försöker sminka sig fint xD

2009-11-25 @ 20:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback