Dagens lärdom

Idag har jag lyckats med det mesta känner jag. Började dagen med att ta fel på tiden, och ligga lite för länge i sängen som vanligt. Satt även vid datorn lite för länge SOM vanligt. Så fick stressplatta håret men det vägra bli platt blev pochahomtas ( eller va faen hon heter) flätor. Såg kallt ut ute så tog på mig mössa stickad tröjja och vinterjacka men självklart var det inte kallt ute. Så jag vart störtvarm.

Sen mellan landa jag i Uddevalla för att lämna ett Cv till en butik HOPPAS JAG FÅR JOBBET DENNA GÅNGEN! när jag väl kom ut och skulle stressa mot bussen och samtidigt skriva sms, japp då slant klacken IGEN så drog en powerslide rakt in i väggen, alltså gled på knät och nästan faceplanta väggen. Första reaktionen var såklart att kolla om någon såg och SJÄLVKLART såg folk hade ett fjortgäng bakom mig. Höjde ljudet på mp3 så jag inte kunde höra deras kommentarer,, och gick vidare och intala mig själv att det aldrig hade hänt. Sittandes på andra bussen med mitt blödande knä där värmen var på MAX så man satt och dog av värmeslag.



Hälsade på min bror i Trollhättan, först handla vi mat sen tillaga han den. Så såg vi på American dad och sen Ullared. Ullared var sjukt underhållande mer även nu att jag skriver "sjukt" sjukt mycket. Ne men pantertanterna som ville titta på Robert Wells var söta. Även bögen med sin mamma. Dom som handla för 50 000kr på ullared per år var bara galna. Typ lyxfällan next!



Påväg hem hade jag typ en pensionär som busschaffis, såg lika gammal ut som bibeln. Han fick inte igång kortläsaren. Så alla fick gå bak och sätta sig så sa han att vi skulle komma fram och stämpla när han fått igång den igen. Vilket han fick en halvtimme senare och trodde seriöst att alla skulle vilja gå fram.

Sen när jag skulle av tryckte jag i god tid på STOPP. Men den gammle gubben prata i telefon så han märkte ju inte det så han körde förbi min hållplats SÅKLART och ute regnade det SJUKT mycket. Så var blöt i fötterna när jag kom hem



Dagens notering

1. Klacka om skorna ( så att jag inte halkar igen)

2. Ullared sevärt

3. Lita aldrig på gammla gubbar





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback