SJÄLVKÄNSLA/SJÄLVFÖRTROENDE

Självkänsla och självförtroende det hör ihop kan man säga, har man ett bra sådant mår man bra. Men nästan alla har nog ganska dåligt självförtroende.

Så därför tänkte ju jag ge lite tips för att stärka sitt självförtroende. Till och börja med vill jag säga att detta är till både killar och tjejer. Men vissa kommer tänka när jag nämner nedan lite saker " men sånt är ju bara för tjejer "

Ja men iallafall för att stärka sitt självförtroende kan man:

  1. Träna någon typ av sport eller aktivitet. Det skapar bättre hållning och man utstrålar mer positivt, för man blir glad av att träna.
  2. Ta hand om dig, ta hand om huden, ansiktet osv vare sig du är kille eller tjej. Fin hud och ett välskött utseende kan stärka ditt självförtroende vare sig du är kille eller tjej. Tycker det är så töntigt med killar som inte vågar använda ansiktskrämer osv " det är för bögit " tydligen, jag som trodde bög innebar när man hade ett förhållande med en kille eller hade sex med en av samma kön. Inte att man är mån omsitt utseende. Blev jätte glad en gång när jag kom hem till en kille som hade så mycket parfymer och hudkrämer och sånt STORT plus i kanten.
  3. Skaffa en ny frisyr eller gör något med håret.
  4. Våga ta kontakt med nya människor, ut och träffa folk. Ragga lite osånt, visst man kan få nobben men fuck that då går man vidare haha. ( nu menar jag inte att man ska gå ut och ragga för sex mest lite flörtande) Alla gillar väll lite uppmärksamhet?
  5. Hitta någon aktivitet du är bra på och visa andra det, kanske du får lite respons och beröm. Jag har hittat min tex jag gillar att skissa och jag tycker det är jätte kul när folk gillar mina skisser det får mig att må bättre.


Kommentarer
Postat av: mersiha

fin blogg vad gör du då?:D

2009-12-26 @ 11:35:18
URL: http://merissa.blogg.se/
Postat av: Joe igen

tack för tippsen, märker redan att mitt självförtroende är "starkare" XD

2009-12-26 @ 13:29:15
Postat av: Magnus

Gillar dina tips, men inte alla. Att flirta och ragga ska man vara försiktig med. Det kanske lyfter en som person, men blir det för mycket flirtande och för mycket raggande så framstår man snart som ett desperat bekräftelsefnask. Det är en balansgång som kan vara svår att få till.



Visst gillar vi att bli uppskattade, men inte till vilket pris som helst.



Kram

2009-12-27 @ 19:15:39
URL: http://taffelman.blogg.se/
Postat av: Mauri

Enkla och jättebra grundtips för bättre självförtroende. Självkänsla är svårare att uppnå men tipsen är en bra start :)

Var kan man se mer av dina målningar och sånt?

2009-12-29 @ 23:37:00
URL: http://injurdninja.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback