Fel att bjuda?

Tydligen verkar det vara fel att ta emot saker man blir bjuden på nu för tiden? att det är fel attityd att tycka att " det är aldrig fel att bli bjuden det tackar man inte nej till " det betyder inte att jag satsar på det bara. Men vill någon bjuda mig på bio eller en drink på krogen är det fel att ta emot det då? jag menar det är ju dens val att vilja bjuda jag har inte påverkat det och tvingat personen.

Det är oftast killar har jag märkt som tycker det är fel,,, tror ni är avundsjuka på att ni inte har samma fördel på krogen att bli bjuden på saker. För vi tjejer har lätt för det, det räcker att en kille tar kontakt med än ser att man inte har något att dricka då frågar personen direkt " vill du ha något att dricka " liksom varför ska man tacka nej till det menar jag? bara nej tack jag kan betala själv?,, jo visst kan man göra det,, och det hade jag nog gjort om jag hade tyckt personen verkade skum eller bara inte ville prata med personen helt enkelt...man ska ju se upp för det där med drinkar på krogen man kan lätt bli lurad och det kan sluta riktigt illa.

Men iallafall det är inte fel att bli bjuden på saker och tacka och ta emot det, jag kan också bjuda folk på öl och drinkar inga problem...

Drinkar, bjuda, sprit


Kommentarer
Postat av: Nathalie

klart att de e inte e fel att ta imot när killarna bjuder ;) dom tjänar ju faktsikt oftast bättre än oss!

2009-12-28 @ 12:20:15
Postat av: angie

så jävla dumt av killar att säga så. o vissa tjejer med. typ dom som aldrig blir njudna på något själva haha :D

2009-12-28 @ 20:21:56
Postat av: A

Håller med. Man kan ju inte gå runt och tacka nej om någon bjuder. Men förstås blir killar avundsjuka när de ser att andra killar bjuda tjejer på drinkar, tror det är lite som en oskriven regel att killar måste vara de, något överbeskydande där i bakhuvudet på oss. Dessutom e de ju inte alla killar som har råd att bjuda på dyra drinkar när man e ute och de blir ännu mer avundsjuka på de "rika" killarna som kan, där märker man av som kille lätt att när tjejer e ute på krogen att de föredrar de killar som bjuder , framför de som inte bjuder alls, jag tycker inte det är fel, Men kan tycka lite synd om de "bra" killar som faktiskt inte kan bjuda ibland.. och blir nobbad för de, trots att de kanske e hur trevliga som helst. Jag själv försöker vara så ärlig som de bara går, dock alldeles beroende på hur klar man e i huvudet dock^^. Men om jag inte har pengar till en drink bjuder jag gärna på en öl eller liknande och om jag inte har råd så säger jag det, och någon dissar mig för de är det ju inte direkt så att personen e ute efter att lära känna mig ändå. Men ärligt talat så finns det inget bättre än att bli bjuden av en tjej eller varför inte av en annan kille. Man blir ju så överaskande glad, normbrytande av dess bästa slag:) Dock känner jag en hel del killar som aldrig skulle täckas bli bjudna på dricka av tjejer, och det är ju lite trist de med..

2009-12-29 @ 21:38:44
URL: http://antozz.co.nr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback