fyy fy fyy

En sak till något jag stör mig på är killar som är okänsliga som ska skojja om tjejers vikt osv,, en del säger det på skojj såklart typ tjockis osv..för dom tycker det är kul när tjejer tar åt sig och blir lite småputt. Sen finns det dom killarna som verkligen vill vara elaka och intala brudar att dom är tjocka när dom egentligen verkligen inte är det. Vissa fattar inte hur mycket sånt påverkar tjejer, även om vi egentligen vet att vi inte är tjocka ändras bilder för oss. Vi förvränger allt och intalar oss till slut att vi är det. Kanske inte alla men väldigt många gör det. Säger en kille att man har ett brett arsle klart som fan man inspekterar det när man kommer hem i alla vinklar om det verkligen är det. och man kommer fram till att ja lite det kanske är. Få väll äta lite mindre framöver och träna mer, det är så sjukt så lätt man påverkas av ord. Media och allt, vi tjejer nu för tiden ska vara onaturligt smala, stora bröst och en välformad röv. Vi får press från alla håll att vi ska se bra ut, det är helt sjukt och man följer den strömmen så lätt. Ätstörningar är som vardagsmat nu för tiden, känns som man känner hur många som helst som har det. Som är fixerade av allt som har med utseendet att göra.

Jag själv är jätte känslig när det kommer till kommentarer gällande mitt utseende, min vikt osv. Jag tar åt mig av varenda ord även om vissa inte tror det när jag skämtar bort det. Men det är bara för att jag vill verka lite "esch jag bryr mig inte" för då brukar dom inte vilja fortsätta att hacka på det. Men säger man direkt " va dum du är " ja då fortsätter det. Allt sånt triggar igång sidor i mig jag inte vill vara på, känslor jag inte vill känna.

Så jag tycker det är okänsligt av vissa killar att bete sig som dom gör, deras halvroliga kommentarer, som tjock, bredarslad och ölmage. Kan trigga igång sjukdommar hos tjejer. Vi tjejer vill ju att killar ska tycka om oss och tycka vi är snygga så klart som fan vi tar åt oss. Tror inte det finns en ända kvinna där ute som aldrig tänkt på vad hon äter och hur hon ser ut.

Tycker det är synd så som idialet ser ut idag, vi kvinnor borde ha naturliga former och inte se ut som vandrande skellett.



Även om någon annan ser än som väldigt smal, så kan man inte se det själv för när man tittar sig själv i spegeln ser man något helt annat. Ens ögon förblindar än till att se klart. Det är väldigt sjukt faktikskt.

Så killar OCH tjejer tänk på vad ni slänger ur er. Ord kan påverka alla negativt och positivt

Kommentarer
Postat av: Sophia

Killar har fått för sig att alltid behöva känna någon slags makt över tjejer på något sätt. De flesta gör med att vara taskiga mot tjejer ang. deras vikt och kroppsmassa för dom vet att det ofta funkar.

2009-11-03 @ 03:03:01
URL: http://seraphine.blogg.se/
Postat av: Cim

Att säga som Sophia och dra alla killar över en kant är ganska oschysst... Jag håller med om ett det är nog det vidrigaste man kan säga till en tjej, speciellt om man vet att hon kommer ta åt sig av det...

Dock om ser på det andra sidan av myntet så är det inte bara tjejer som har ideal på sig idag utan även killar/män... Vilket är i mina ögon minst lika fel som det kvinnliga idealet i dagens medier.

2009-11-03 @ 03:10:41
Postat av: Emokid007

JAG E TJOCK OCH FUUUL! ÄLSKA MIG :( <3

2009-11-03 @ 17:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback