Spännisar

Tycker det är kul när man ser killar på gymmet som ska maxa maskinerna med vikterna, men sen gör dom inte rörelsen fullt ut, klart det inte blir jobbigt då och att man kan ta extra tungt,,,men det ser ju förjävla töntigt ut att göra så,, sen går bergis dom killarna runt och skryter om hur mycket dom klarar av att ta på diverse träningsmaskiner..

En kille skakade så jävla mycket idag på magmaskinen när han hade 100kg och så hela maskinen skakade också han gjorde rörelserna skit snabbt men bara en liten bit...såg hel knäppt ut men när han va klar reste han sig upp sträckte på sig gick ett varv sen gick han dit och gjorde samma visa igen... 

Sen kan dom killarna skratta åt mina ynka vikter men jag gör hellre rätt och kör hela rörelsen istället för att försöka se stark ut...jag vill att träningen ska ge något,, inte gå därifrån och skryta om hur mycket jag "kan" ta i alla maskinerna...


Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe najs skrivit ... jag tycker oxå så :)

2010-01-11 @ 20:01:33
Postat av: Anonym

Fast om man vill få korta och stora muskler, så ska man träna med tunga vikter och inte göra lika många gånger. Vill man ha långa och smala muskler, som oftast tjejer vill ha, ska man ha väldigt lätta vikter och göra många repetition.

2010-01-11 @ 20:32:39
Postat av: yaw

men tränar du för att få muskler eller för att gå ner i vikt? :O

2010-01-11 @ 20:45:52
Postat av: Emil

Kolla Ronnie Coleman, där är en neger som är riktigt stor iaf (Y)



2010-01-11 @ 20:51:39
Postat av: Jonte

Helt rätt, bättre att göra rätt så det ger resultat :D

2010-01-11 @ 20:52:04
Postat av: Alexander

Men du vet också att om man vill bli biff, alltså få explosiva muskler. Så ska man ta så mycket vikt att man kanske orkar lyfta det 2-4 x 3 ggr. Om man gör rörelsen fel är ju en annan femma såklart.



Lätta vikter ska man lyfta om man bara vill hålla sig i form, (som jag antar att du vill). Och då ska man köra rep på ca 15 x 3.



Men om du någon gång ser någon lyfta tunga vikter. Och bara gör det 2-4 ggr. Så är det garanterat meningen. Ifall personen vet vad han håller på med vill säga.



Tack för mig, lycka till med träningen!

2010-01-11 @ 21:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback