Smink guide

Läser en väldigt bra blogg om man vill se hur man gör grymma sminkningar från grunden, tycker denna tjejen är grym hon får mig till att vilja köpa varenda sak hon använder typ haha ( mindre bra för min ekonomi )

-->Grym sminkblogg<--

Jag har använt: (allt från MUS om inget annat anges)

Hightechlighter Sundust
Elf Mineral eyeshadow Confident
E/D 24 Carat
Tri brow color
MAC Reflects Antique gold
Eyepencil Darkest shadow
Cake eyeliner black
Too Faceds Lashlight mascara

 

Steg 1:

Lägg primer och tryck sedan på färg på hela locket med en hård, stor skuggpensel


Steg 2.

Sudda alla skarpa kanter med en mjuk pensel

Steg 3.

Lägg en svart kajalpenna som på bilden

Steg 4.

Sudda den, och fixera med svart ögonskugga så att den sitter!

Steg 5.

Eyeliner! Flytande eller cake. det är  en smaksak!

Steg 6.

Sota globlinjen med svart skugga

steg 7

Dutta lite småkornigt glitter över hela sminkningen och lägg mascara!

Visst är det skitsnyggt ! :)


Kommentarer
Postat av: Louise

blev jätte snyggt!:D

2010-02-14 @ 13:49:19
URL: http://louisara.blogg.se/
Postat av: Natta-Patta

SNYGGT! du får sminka mej nån dag :D

2010-02-14 @ 22:47:48
Postat av: Ida

tkr inte de känns helt ok att du lägger ut hennes bilder som tips, visst länkar du till henne, men känns lite som du åker snålskjuts. Jag brukar inspireras (läs inspireras, inte försöka göra likadant) av lindas sminkblogg med, men jag tar mina egna foton på sminket.

2010-02-26 @ 17:06:12
URL: http://myblueworld.blogg.se/m

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback