Mobilfobi? Mobilberonde på en och samma gång?

Jag kan inte gå någonstans utan min mobil, kan inte släppa taget om den. Får panik om jag inte har den, skulle jag glömt den hemma måste jag genast hem igen och hämta den. Samma när batteriet börjar ta slut får jag panik,  speciellt när jag inte har laddaren med mig eller någon annan i närheten med det.

Men sen när det kommer till att någon vill ringa mig, ja då får jag panik, kan inte svara det värsta jag vet är när folk ringer, visst låter det knäppt? ne men jag går ständigt runt med mobilen på ljudlöst för att inte höra någon jädrans ringsingnal. Visst svarar jag väll ibland när någon ringer men helst inte, tycker alla borde skicka sms istället mycket trevligare tycker jag.. haha känner hur folk bara tänker " shit är hon knäpp eller, det är ju så jobbigt att skicka sms mycket lättare att ta det över telefon "

Vet inte hur den där fobin har uppkommit med att svara på mobilen, men iallafall så om jag inte svarar på mobilen kan det va för att jag inte vågar, inte pga personen som ringer utan att ne jag gillar inte att prata i mobil. Tar alltid så lång tid, bättre med sms kortfattat på vad man vill.

Finns det någon likasinnad där ute som tänker som mig?! haha




Kommentarer
Postat av: kiFo!

me know! är lika dan haaha .. dör om det ringer dolt nummer spec.

2010-02-26 @ 09:28:32
URL: http://666.com
Postat av: Photographs by Natalia

sv: aah så gott! ;D

mår du bra idag? :)

2010-02-26 @ 11:17:14
URL: http://nataliasoder.blogg.se/
Postat av: Emmy

Inte jag heller! Min mobil är mitt allt!

2010-02-26 @ 11:45:00
URL: http://lillaems.blogg.se/
Postat av: Någon

Jag tror inte att du kan säga att du har fobi för att när telefonen ringer...

Fobi och vill inte/tycker det är läskigt är stor skillnad.

Börjar du gråta när det ringer på din mobil? Börjar du hyperventillera? Svårt att andas? Panik/ ångest?

Nej, precis... jag förstod det.



Så säg inte fobi... utan snarare att du är rädd...

2010-02-26 @ 17:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback