Makeupstore

Inköpslista:


OLIVE

Matt foundation är något mer täckande och ger som namnet säger en mattare yta. Passar den kombinerade till feta hudtypen. Ger en mycket jämn och fin yta.

nyckelingrediens

  • Glycerin: Verkar mjukgörande och fuktighetsbevarande för alla hudtyper. Är även bra för hållbarheten av produkten
  • Pantoten: Binder fukt i överhuden, ökar pigmenteringen, påskyndar celltillväxten, snabbar på läkning av solsvedda och brännskador, sår och akne, hämmar tillväxt av bakterier och sägs också vara bra vid klåda.
  • Propylenglykol: Använts mot viss typ av eksem, är fuktbindande/håller kvar fukt i huden, dödar vissa bakterier.

245 SWE

(egna synpunkter: den håller verkligen skit länge, min har precis tagit slut men kan inte ens minnas när jag köpte den jag hade,, tror det var i höstas? vilket är snart ett år sen,,jag använder den dagligen men man behöver så lite)


FRESH

Make Up Stores rouger finns i alla tänkbara färger och nyanser. Det finns matta färger, färger med lyster och glitter, det finns mörka och det finns ljusa färger. Alla kan hitta sin favorit. Skapa en fin harmoni och ge ögat ett fint lyft genom att applicera lite rouge precis ovanför globlinjen.

155 SWE

(egna synpunkter: jag har haft samma rouge sen jag började använda make up stores produkter, vilket är 2-3 år sen och den har inte blivit dålig ännu. ska dock satsa på en mer rosa nyans med lite glitter denna gången, inte bestämt vilken, men vad som är så bra är att man får suuuuperbra rådgivning där så man alltid blir nöjd)


TRI BROW

Passar till både ljusa och mörka bryn! Detta tack vare att Tri Brow består av tre olika nyanser där man mixar fram lämplig nyans. Skuggorna är något hårdare än en vanlig ögonskugga för att ge en mer neutral markering. För att skapa en så naturlig look som möjligt går skuggorna i gråbruna toner.

185 SWE

(egna synpunkter: aldrig testat, men funderar på att köpa, någon som testat? har hört att det ska va lättare att få till snygga bryn med den istället för penna)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback