Överviktiga

Överviktiga är själviska, framförallt mammor och pappor. Någon gång tänkt på att erat betende kommer gå ut över barnen, bara för att ni inte kan hejda er för vad ni stoppar i er kan det/kommer leda till livshotande sjukdommar. Vilket gör att era barn blir föräldra lösa. Sen så brukar även barnen kunna bli tjocka pga föräldrarnas matvanor är det rätt?

Är fan sjukt när barn som är 12år väger över 100kg? liksom att ingen stoppade dom innan dom hann bli så stora det går ju inte på en dag precis.
Blev så sjukt arg när jag såg en tjock mamma på torp gå runt med sin unge i barnvagnen, sen på hyllan på barnvagnen stod det pommes uppradade med dricka. Usch är det så svårt att välja ett bättre val om man är hungrig?

Sen ungdomen kanske inte så många som tänker på det, men ungdommens kroppar är fan skamligt nu menar jag inte alla, men om vi ser tillbaka för hur det var för 10 sen så var dom då mer vältränade. Och ungdommar var inte så lata som dom är nu. Finns ingen ursäkt för att ungdommar ska vara överviktiga vid sin ålder, då ska man fortfarande vara ung och snärt i kroppen. Inte vara stammis på donken, helt sjukt va man kan se ungdommar gå in och ut där under dagarna och köpa en burgare för 10kr om och om igen. Tycker det är äckligt, gå och köp lite riktig mat som är hälsosam som ni kan bli mätta på. Ne ungdommens mat består bara av pizza och mc donals mat.

Det jag tycker är ännu fulare som jag verkligen stör mig på är att folk som är lite smått mulliga eller överviktiga ALLTID klagar på att dom är det att dom är så fula osv. Att ingen vill kolla åt deras håll och BLA BLA. Men nästa sekund går ni och köper en pizza, big mc plus meny eller varför inte lite fet thaimat. Liksom skärp er, orkar inte höra er klaga en sekund till gör något, gå ut och gå vad som helst. Powerwalk tex det är den bästa fettförbränningen, vilket går ut på att man går snabbt i kanske 30-40 min 3 ggr i veckan. Ger resultat !

När jag gick ner 10kg på ungefär 3-4månader tro fasen satt jag inte i en soffa och jäste med fet mat. Jag powerwalkade, jag sprang och jag gymmade varje vecka. Åt hälsosamt men unnade mig godis när jag va sugen på det. Man ska inte banta, självsvält osv det funkar inte det gör er bara tjockare, griniga och förstör sexlusten.

Så istället för att gömma er hemma i soffan med chipspåsen och självömka ut och rör på er och gör något åt saken. Vilket ni tycker är lättare sagt än gjort men nej det är inte svårt handlar bara om vilja !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback