Jobb

Sitter och funderar på yrken jag kan tänka mig att jobba som. Och varför, här kommer några:

Personlig tränare: Jag gillar att träna, och jag skulle kunna tänka mig att hjälpa andra med det. Hälsa är viktigt och jag vill förbättra min egna och andras.

Make up artist: Jag är ju intresserad av smink, tycker det är kul att sminka mig själv och andra. Så det yrket hade passat mig.

Massör: Det är lite ett testa på yrke också jag skulle kunna tänka mig att göra under en tid, det ända som skulle kännas läskigt är väll om det kommer en gubbe med as hårig rygg. Det skulle antasta mina händer helt klart.

Byggarbetare: För den som inte vet valde jag Bygg som 3 alternativ på gymnasiet, vilket jag ångrar väldigt många ggr att jag inte byta till. Jag gillar att arbeta med kroppen, och målare skulle jag kunna tänka mig att vara tex. Har faktiskt målat många väggar och golv här hemma. Och hjälpt till med annat byggarbete när vi fixade iordning källaren. Tycker att det var både kul, och gav lite träning på köpet. Jag är inte en tjej som är rädd för att ta i, och jag tycker det borde vara mer brudar i byggbranchen. Alla brudar är inte klena och känsliga.

Bartender/värdinna: Skulle kunna tänka mig att jobba på nattklubbar både som bartender och värdinna, jag gillar att festa och se till så andra har kul. Och att lära sig massa schyssta drinkar och hur man tappar upp ölen på rätt sätt hade inte varit fel. Då kan man ju i framtiden ha en fin bar hemma och bjuda sina gäster på det dom vill ha.



Nackdelen med allt detta är att om jag ska bli något över dom behöver jag en utbilldning vilket inte är billig för någon av dom...

Kommentarer
Postat av: Natta-Patta

då kan du massera mej som e så spänd :O

2009-10-13 @ 20:01:48
Postat av: Regina

hm. ja attans. men se till att ngn investerar i dig då! :P

2009-10-18 @ 18:13:44
URL: http://lillafiffigajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback