Anna Anka

Såg precis på special avsnittet med Hollywood fruar, gillar dock bara Anna Anka dom andra verkar ju bara hjärndöda.

Anna Anka har rätt många bra åsikter, men dåliga också ska dra dom jag håller med henne på.

1. Anställer man folk förväntar man ju sig att dom ska göra det dom blir anställda för, tex städerskor och trädgårdsmästare. Man ska inte hitta smuts eller döda växter när man kommer hem. Dom får ju betalt för det så hon har rätt på att klaga på dom när dom inte sköter sitt jobb tycker jag.

2. Tjocka människor är själviska håller jag också med om, speciellt föräldrar som inte tänker på sjukdommarna man utsätter sig själv för, som kan leda till att ens barn förlorar sina föräldrar. Hälsa är viktigt inte bara för att se bra ut utan för att må bra också

3. Att så man gjorde sig iordning för sin kille eller man när man började träffas, och så viktigt man tyckte det var att göra ett gott intryck borde man fortsätta med. Det ska inte bara va tillfälligt. Inte bosätta sig i träningsdräckten sen och sluta göra sig fin eller lägga på sig massa. Det är ju inte den personen han blev kär i. Utan det första intrycket som du tyckte va så viktigt.

4. Man delar med sig av sina behov och berättar dom. Då kan man ju antingen välja att göra dom för varandra eller att hitta någon annan som kan tillfredställa dom.

kommer inte på något mer just nu men det var ju lite.


Kommentarer
Postat av: Caj

Så folk som föds tjocka och kämpar med sin vikt är också själviska då ?

2009-10-12 @ 22:52:06
Postat av: camiiiSexzita

Nej glömde säga en viktig detailj, klart försöker man göra något åt det, vare sig man föds med det eller hamnat i den sitsen så är det skillnad. Då gör man ju något åt det. Tänker mest på dom som sitter och bara fortsätter vräka i sig, och trycker i sina ungar samma mat.

2009-10-12 @ 23:09:04
Postat av: Anna

Det du skrev om "Att så man gjorde sig iordning för sin kille eller man när man började träffas, och så viktigt man tyckte det var att göra ett gott intryck borde man fortsätta med. Det ska inte bara va tillfälligt. Inte bosätta sig i träningsdräckten sen och sluta göra sig fin eller lägga på sig massa." DU O ANNA ANKA HAR HELT FEL! Killen blir kär i dig, INTE i utseendet, isåfall är han inget o ha. Killen ska tycka om personligheten och för den du är. Man ska inte behöva sminka sig varenda dag, killen tänker nog detsamma; att han inte ska behöva fixa håret varenda dag, att han alltid inte ska behöva raka sig varenda dag. Visst har utseende en liten roll, (man vill ju inte vara tillsammans med någon som är ful) men personligheten är det viktigaste. Oftast i förhållanden i början så håller nog många med mig om att kvällarna blir att se på någon film, äta chips och lite sådant och man har koll på att man lägger på sig några

s k "kärlekskilon", men dem flesta har koll på vad dem gör och några kilon hit och dit spelar fan ingen roll. Är du tillsammans med killen under en lååång tid, till och med tillbringar resten av livet med honom så kommer du ju aldrig se ut så som du gör nu. Kroppen förändras, han ser annorlunda ut än vad han gjorde när ni träffades, desamma gäller mig själv. Han är kär i dig, inte i utseendet. Dumpa honom isåfall! Om man t.ex. ska gå ut bland folk så är det ju självklart att man fixar till sig, och till och med lite extra när man ska till krogen. Men går man bara hemma för att inte göra något speciellt, då lägger jag fan inte tid på mig själv. Då är allting runt om mycket viktigare!!!

2009-10-13 @ 11:17:36
Postat av: Regina

Ja jag håller nog med ovanstående... Va e de för syn på kärlek egentligen? Vad hände med uttrycket, "kärleken sitter i betraktarens ögon"?? Och varför måste ribban jämt sättas så högt? Att man ska bli tvungen att leva upp till så mycket och investera så mkt i tid, pengar på kläder, smink, hår osv, samt hela tiden gå runt med en ÅNGEST att man inte tränat tillräckligt, ätit för mkt, inte sminkat sig. Så vill nog faktiskt de flesta inte leva men VARSÅGOD till dem som vill det.



Ta inte detta inlägg som aggressivt eller så, jag kände bara att jag blev personligt engagerad och att du verkligen väckte ngt inom mig som gjorde att jag kände att jag måste få ur mig vad jag tycker.

Och jag skulle verkligen önska att vi kunde stoppa perfektionen!! Det största samhällshotet som finns...



Puss på dej gumman

2009-10-18 @ 18:22:03
URL: http://lillafiffigajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback