PUSS

Ordet puss betyder mycket för vissa mindre för andra, vissa avslutar alltid sina meddelanden med "puss" jag gör det bland annat. Medans andra bara kan skriva det till någon dom verkligen tycker om. Dom lägger så stor vikt på ordet "Puss" och jag fattar inte varför, det är ju inte precis som att säga "jag älskar dig" till någon men ändå måste dom kringå ordet. Dom skriver hellre pussar,kramar,kyssar,pussa, kyss och smek osv istället för just att skriva puss.

Eller har jag fattat detta fel är det viktigt att inte slänga ur sig puss till någon i sms om man inte gillar personen otroligt mycket? Detta är dagens fråga. Har ordet puss en så stor betydelse?

Det är en peruk ;)

Kommentarer
Postat av: Regina

Nä jag tycker inte ordet "puss" e så viktigt heller, skriver dt väl inte till som jag verkligen ogillar men. Men nog är "pöss", "pussar" "kyssar" större på något vis xD haha



Men men, folk slänger ju ur sig "jag älskar dig" hur som helst så PUSS kanske håller på att ta över..?? hehe

2009-11-12 @ 23:34:35
URL: http://queenofreflections.blogg.se/
Postat av: robert

hej:)

2009-11-13 @ 00:34:41
Postat av: Joanne

Puss är något jag skriver eler säger till någon jag faktiskt skulle kunna tänka mig att pussa.

Därav att ordet inte används om det är till någon jag inte vill pussa.

Vissa kompisar får ett puss i sms, vissa killar, men oftast blir det kram till andra.

Varför skriva puss till alla? Varför skkriva något alls?

Finns inget värre än att messa med någon och i varenda sms så är det ett puss i slutet, när det ändå förs några sms fram och tilbaka.

Ett onödigt ord att tillägga i ett sms om man inte kan tänka sig att pussa personen i fråga.

2009-11-14 @ 22:26:22
URL: http://sprattlarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback