Hej

Tänkte snacka lite vett nu igen haha

Jag är ju 19år och gått igenom puberteten och växt till mig, alltså fått bröst och rumpa och dessa kvinnliga former. Och om vi säger så här tar jag en bild på min kropp och inte har med ansiktet det är väll inte en så stor grejj egentligen? men det tycker ni. Men hade jag tagit kort på min fot tror jag ingen hade klagat på att inte resten av kroppen var med. Men iallafall tar jag en bild på min kropp så ja självklart kommer mina bröst med på bilden för dom sitter ju på kroppen, och storleken på dom kan jag inte hjälpa. Men vissa tar så illa upp och säger att jag är billig, hora och vill ha uppmärksamhet för att jag har en bild på mig i träningskläder? Dom glömmer helt enkelt att läsa texten under bilden, eller så vill dom inte bara läsa det står iallafall " Träningen går frammåt, pengar har kommit, det känns väldigt bra nu"  Jag va riktigt nöjd den dagen det var det jag ville säga. Och när jag har tränat har jag ju tränat kroppen inte ansiktet så ville ha med så mycket som möjligt av själva kroppen då.

Men min nya hatklubb på 14-16 åringar håller för öronen och ögonen när jag ska försöka säga vad jag menade med bilden eller diskutera åsikter. Dom vill inte lyssna dom är som en sån där 5åring man ska säga till har gjort något fel som stoppar in fingrarna i öronen och blundar och bara " LALALALALAALALAL!!!! " vägrar lyssna helt enkelt.

Jo hej jag är så ful och jag söker uppmärksamhet, mina bröst är små, och ja jag visar dom ju så mycket jag kan, jag har inte kläder på mig jag står naken och vresar fätten upp i era ansikten, jag förstår att det svider i era ögon att se någon som faktiskt börjar bli nöjd över det hon har istället för att leta fel på sig själv hela dagarna. Men ni verkar ju ha hittat alla fel på er redan så nu börjar ni leta fel på andra istället för att själva må lite bättre.

Kommentarer
Postat av: Regina

Äh, bry dej inte om dessa moraltanter i miniformat.



Vi lever i ett samhälle där kvinnans kropp är väldigt sexualiserad, och sex är fortfarande något skamligt, att tjejer tänker på sex är ännu skamligare. Därför provocerar dina bilder och folk reagerar på grund av att bilderna väcker något inom dem (bland annat fördomar om att alla med fin kropp, stora bröst och intresse för utseende är osmarta bimbos, samt att de precis som du säger är avundsjuka och självkritiska).

Hoppas att de snart skaffar sig lite självbehärskning (jag är också lte sur för att jag inte har den kroppen men jag trackaserar inte dig för det), och hoppas att de börjar använda sitt engagemang till något som faktiskt förändrar världen istället, tex cancerforskning eller svälten i vissa U-länder.

2009-12-02 @ 16:32:06
URL: http://queenofreflections.blogg.se/
Postat av: jessika! :)

hej! fin blogg :)

vill du vara med & kunna bli veckans blogg?

2009-12-02 @ 16:56:25
URL: http://jjesssikahansson.blogg.se/
Postat av: axel ;)

ää inte är du ful :) snygg kropp ifall ;)

2009-12-02 @ 17:00:50
URL: http://axelnilimaa.blogg.se/
Postat av: axel ;)

Du är då inte ful :)

2009-12-02 @ 17:18:34
URL: http://axelnilimaa.blogg.se/
Postat av: jennifer

Håller med dig, helt rätt!

2009-12-02 @ 18:25:59
URL: http://benniss @ bdb.
Postat av: Olén

Du har väl inte småbröst? Dom ser ganska perfekta ut enligt min smak. Sen folk som skriver om andras fel har inget liv eller så är dom avundsjuka

2009-12-03 @ 02:25:57
URL: http://fitnessatot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback